ritaenarnoldinperu.reismee.nl

indrukken in Peru

Dag lieve bekenden uit Nederland,

Ook ik krijg een beetje de blog smaak te pakken en schrijf vandaag over nog meer indrukken in Peru.

Vandaag wil bijv. over het feest op eiland (waar Arnold al over verteld heeft) vertellen.Zo´n feest ziet er echt anders uit als bij ons. De zaal is een zolder, waaréén spaarlamp brandt, de bar is een tafeltje waar halve liter flessen fris en bier opstaan. De plaatselijke bevolking danst met veel plezier op de muziek van het dorpsbandje dat speelt. Ookwij gaan dansen. Op een gegeven moment biedt Arnold de moeder en dochter van ons gastgezin een drankje aan. Beiden willen ze cola. Arnold koopt twee flesjes cola voor hen. Zoveel vreugde zie je niet vaak, twee flesjes. Blijkbaar was het de bedoeling geweest dat ze samen één flesje zouden delen. De schat wordt zorgvuldig behandeld en later als we naar huis gaan worden de twee flesjes (waar weinig uit is) mee naar huis genomen. Zoveel vreugde om de luxe van twee flesjes cola, dat is ook Peru.

Peru is ook het land waar als je niet gepingeld hebt, en dat toch echt verwacht werd, je gewoon meer geld terug krijgt. Dat wordt dan gedaan met een big smile.

Verder de mystiek in dit land is enorm. Op Inka plaatsen, maar ook op pre-Inka plaatsen, voelik vaak bijzondere energie. Ook bijv.in de Machu Picchu bij de zonnenwijzer is de sfeer veel lichter.

Peru is een héél bijzonder land, ik zou zeggen wacht niet telang als je erheen wilt, want inderdaad het toerisme is erg aan het toenemen. (zegt de toeriste)

Hartegroeten Rita

Eva

Wat leuk! En jullie houden zo nog geld over!!

Vicky

Het klinkt echt fantastisch! Misschien moet ik eens gaan overwegen ook naar Peru te gaan. ;-)
Geniet van het oerwoud, ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
Veel liefs en dikke kus
xx